מהפך בהכרה בגיורי חו"ל • לא ייבדקו גיורים לגופם

כך למשל עלתה לכותרות לאחרונה נושא ההכרה בגיורה של בתו של נשיא ארצות הברית הנבחר איוונקה טראמפ, לפי המתווה החדש המוצע, על פיו בודקים את הרב המגייר בלבד יוכשר גיורה ללא צורך בבדיקות נוספות
שלמה בן יוסף No Comments on מהפך בהכרה בגיורי חו"ל • לא ייבדקו גיורים לגופם

בניגוד לעבר, אז נטלו על עצמם פקידי הרבנות הראשית סמכויות לבדוק כל תיק לגופו. כעת כאמור כל גיור שיוכר על ידי רב שנמצא ברשימת הרבנים המאשרים לא יעבור בדיקה אלא ייכנס לאישור אוטומטי

כך למשל עלתה לכותרות לאחרונה נושא ההכרה בגיורה של בתו של נשיא ארצות הברית הנבחר איוונקה טראמפ, לפי המתווה החדש המוצע, על פיו בודקים את הרב המגייר בלבד יוכשר גיורה ללא צורך בבדיקות נוספות
12:19
28.04.24
יונתן שורק No Comments on בערב שביעי של פסח שומעים ורואים את שירת הים • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הראש״ל ונשיא בית הדין הגדול הגאון רבי יצחק יוסף אשר נושא הגיורים נמצא תחת סמכותו החליט לשים סוף לתופעה שבה מעת לעת נשמעים טענות על אי הכרה ברבנים מקהילות יהודיות מוכרות או בגיורים שנעשו על ידם.

בשיתוף עם עמיתו הגר״ד לאו הוחלט על קיום כינוס ראשון משותף ונדיר של כלל חברי בית הדין הגדול יחד עם כלל חברי מועצת הרבנות הראשים על מנת לדון בקריטריונים להכרה ברבני חו״ל.

הכינוס צפו להתקיים בשבוע הבא ובכך באמצעות הדיון המורחב השאיפה להגיע להסכמות כאשר המטרה היא להגיע למצב בו הרבנות הראשית תחליט לגופו של רב אם הוא מוכר על פי קריטריונים ידועים ולא תיכנס לפרטי כל גיור.

הרפורמה צפויה לחסוך עגמת נפש רבה ממתגיירים רבים אשר עברו גיור בחו״ל בבואם להירשם לנישואים או להתגרש בארץ.

בניגוד לעבר, אז נטלו על עצמם פקידי הרבנות הראשית סמכויות לבדוק כל תיק לגופו. כעת כאמור כל גיור שיוכר על ידי רב שנמצא ברשימת הרבנים המאשרים לא יעבור בדיקה אלא ייכנס לאישור אוטומטי. רק במקרה של בעיה ממשית יועבר התיק כמקובל לבתי הדין הרבניים אשר עוסקים בנושאים אלו ממילא כדבר שבשיגרה.

כך למשל עלתה לכותרות לאחרונה נושא ההכרה בגיורה של בתו של נשיא ארצות הברית הנבחר איוונקה טראמפ, לפי המתווה החדש המוצע, על פיו בודקים את הרב המגייר בלבד יוכשר גיורה ללא צורך בבדיקות נוספות.

בלשכת הראשון לציון אומרים כי ההחלטה על המהלך הגיע לאחר תלונות רבות של סחבת בתיקים בגלל עומס רב שהוטל על המחלקה העוסקת בנושא ברבנות הראשית ולאור העובדה שבמקרה של בעיית בגיור אין זה מתפקידה של הרבנית הראשית לברר את הגיור עצמו אלא של בתי הדין הרבניים.



0 תגובות